دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳
۱۱ بازديد

طرز تهيه نون خامه اي ( نان خامه اي ) به سبك قناد هاي حرفه اي
نان خامه اي از جمله شيريني هاي هميشگي قنادي ها مي باشد كه انصافا طعم بي نظيري هم دارد ، (البته اگر شما نگران سلامتي يا اضافه وزن خود نباشيد ! ) 

حالا درست كردن اين نان خامه اي در خانه مي تواند يك امتياز مثبت باشد براي كساني كه مي خواهند با مقياس هاي خودشان اين شيريني را تهيه نمايند.

با ما همراه باشيد تا: 
#گام اول :مواد لازم براي نان خامه اي
#گام دوم :طرز تهيه شيريني پرطرفدار نان خامه اي

#گام سوم :نكات طلايي براي پخت بهتر نان خامه ايرا براي شما بيان كنيم.


طرز تهيه شيريني خامه اي خوشمزه
شيريني خامه اي
#گام اول :مواد لازم براي نان خامه اي

كره:50 گرم

شكر:1/2 قاشق چايخوري
آب يا شير :200 گرم معادل يك ليوان

آرد:125 گرم معادل يك ليوان تخم مرغ 4 عدد درشت

بيكينك پودر:1/4 قاشق چايخوري

وانيل :1/4 قاشق چايخوري

خامه قنادي :300 گرم

#گام دوم :طرز تهيه شيريني پرطرفدار نان خامه اي

كره ، شكر و آب را در ظرف مناسبي روي حرارت كم مدام هم ميزنيم تا كره و شكر ذوب شوند و آب بجوشد.

وقتي آب به نقطه جوش رسيد و چند جوش ريز زد تمام آرد را به يكباره اضافه كنيد و خوب و تند تند هم بزنيد. تا خميرش مثل حلوا در ظرف جمع شود.
بعد از چند ثانيه از روي حرارت برداريد و در ظرف ديگر بريزيد و اجازه دهيد تا خمير 1 الي 2 ساعت كاملا خنك شود. دقت كنيد آرد از قبل 1 الي 2 بار الك شده باشد.
در اين مرحله فر را با حرارت 200 درجه سانتي گراد روشن كنيد .چون موقع گذاشتن خمير نان بايد فر كاملا داغ شده باشد.
در ظرف ديگري تخم مرغ ها را با همزن دستي هم بزنيد به طوري كه از لختي در بيايد. خمير آماده شده را با همزن برقي هم بزنيد و بعد از كمي همزدن تخم مرغ ها را كم كم در چند مرحله به خمير اضافه كنيد تا كاملا جذب خمير شوند.
و در هر مرحله حدود 3 الي 4 دقيقه تخم مرغ ها را با خمير هم بزنيد. خمير آماده كاملا كشدار و براق مي شود.

در مرحله آخر هم زدن خمير هم بيكينك پودر و وانيل را اضافه كنيد تا هم خمير كمي پف كند و هم بوي بد تخم مرغ از خمير گرفته شود.
خمير آماده شده بايد روان باشد يعني نه خيلي سفت و نه خيلي نرم ، بعد آن را داخل قيف با ماسوره شكوفه بريزيد ، كف سيني را با كاغذ روغني بپوشانيد و خمير نان ها را با فشار قيف به اندازه يك گردو يا كمي بزرگتر داخل سيني با فاصله بچينيد.
اگر بخواهيد نون خامه اي هاي بزرگتر درست كنيد بايد فشار بيشتري به قيف بدهيد و يا از ماسوره بزرگتري استفاده كنيد.
نان خامه اي بايد به مدت نيم ساعت با دماي 200 درجه پخته شود و حجمش دو تا 3 برابر شود. نان خامه اي پخته شده بايد پوك و توخالي باشد.
بعد از سرد شدن ته نان ها را سوراخ كوچكي ايجاد كنيد تا بتوانيد خامه را داخل آن پر كنيد.
نان خامه اي
شيريني با خامه
در مرحله بعد بايد خامه را آماده كنيد به اين شكل كه خامه قنادي شيرين شده در دماي محيط كمي نرم شود تا بتوان با همزن همش زد.
خامه قنادي را با دور تند همزن چند دقيقه هم بزنيد تا فرم بگيرد و پف كند.
خامه فرم گرفته شده را با كمك يك قيف و ماسوره كه خيلي هم مهم نيست چه شكلي باشد داخل نان هاي سوراخ شده ميريزيم در حدي كه داخلش پر شود.
نان خامه اي هاي آماده شده را مي توانيد با شكلات كاكائو يا سفيد ذوب شده تزيين كنيد وحدود 1 تا 2 ساعت در يخچال نگه داريد تا خيسي خامه نان ها را نرم كند و بعد نوش جان كنيد.
اگر بخواهيد از اين نان در دسر ها استفاده كنيد ميتوانيد هنگام آماده سازي خمير كمي نمك به اندازه نصف قاشق چايخوري به آن اضافه كنيد.
اگر مثل دستور گفته شده عمل كنيد نان خامه اي هاي شما عالي خواهد شد.
شيريني خوشمزه
نان خامه اي با تزئين شكلات
#گام سوم :نكات طلايي براي پخت بهتر شيريني خامه اي خانگيبخاطر اينكه مركز قالب فر در معرض حرارت مستقيم قرار دارد بنابراين خمير ها را در مركز قالب فر قرار ندهيد زيرا باعث سوخته شدن نان ها مي شوند.به همين دليل نان ها را در دو طرف سيني فر قرار دهيد.حرارت گاز را ملايم كنيد تا آب كاملا تبخير نشود.نان خامه اي مانند كيك يزدي و شيريني دانماركي سرو بسياري در ميهماني ها دارد پس در گزينه هاي خود مي توانيد آن را قرار دهيد.بعد از اينكه خمير به خوبي خنك شد آرد را به آن اضافه كنيد .همچنين در فاصله خنك شدن خمير آن را زير و رو كنيد تا همه جاي خمير به طور يكسان سرد شوند.به طور كلي مدت زمان تقريبي خنك شدن خمير 5 دقيقه مي باشد.تخم مرغ ها را حتما دانه دانه اضافه كنيد و موقعه اضافه كردن هر دانه از تخم مرغ ها خمير را به خوبي ورز دهيد تا تخم مرغ به خوبي جذب مايه خمير شوند.نان هاي پخته شده بايد خوب پف كنند و بعد از پخته شدن به رنگ طلايي در بيايند. شما مي توانيد بر روي  نان خامه اي آماده شد مقداري شكلات آب كرده يا پودر قند بريزيد.يكي از مراحل مهم ساخت خمير نان داغ زدنه. يعني زماني كه آرد ، كره و آب را با هم مخلوط ميكنيد و بايد سريع هم بزنيد تا آرد در مايع كاملا مخلوط شود و مثل حلوا يك گوشه جمع شود.كره را حتما هم دماي محيط كنيد و هرگز كره اي را كه تازه از يخچال بيرون آورديد را با آب حرارت ندهيد.و بلافاصله تا درگوشه ظرف ،آب و كره قل زد ،آرد را اضافه كنيد. نبايد بگذاريد آب بخار شود.وقتي خمير يكدست شد حرارت را خاموش كنيد. چون حرارت زياد باعث به روغن افتادن خمير ميشود و شكل نان در فر تغيير ميكند.تخم مرغ ها را زماني كه خمير ولرم هست اضافه كنيد. يعني بايد حرارت خمير را احساس كنيد كه نه سرد باشد و نه گرم.براي مخلوط كردن تخم مرغ ها بهتر است با دست اين كار را انجام بدهيد. اگر هم با همزن مخلوط مي كنيد از سري خميرگيرش استفاده كنيد.حتما فر را از قبل روشن كنيد تا خوب داغ شود. يكي از دلايل ترك خوردن نان ها ، خوب هم نزده شدن خمير است.خمير بايد قبل از ريخته شدن در قيف كاملا براق و چسبنده شده باشد.نان ها را بعد از پف كردن و مغز پخت شدن از فر بيرون بياريد.به تخم مرغ ها مي توانيد مقداري وانيل يا يك قاشق گلاب يا كمي رنده پوست ليمو ترش اضافه كنيد.تخم مرغ ها بايد حتما تازه باشند. اگر ازخامه صبحانه استفاده مي كنيد، كمي پودر خامه يا ژلاتين به آن اضافه كنيد.خامه بايد حتما فرم گرفته باشد. اگر شيريني حالت خميري و نرم پيدا كند يعني خمير داخل فر كاملا پف نكرده است و اين به اين خاطر است كه در حين داغ زدن، كل آب داخل خمير بخار نشده و خمير شُل بوده است. براي مطمئن شدن اين مسئله بايد يك قاشق داخل خمير داغ زده قرار دهيد تا به ايستد و نيفتد. در اين حالت يعني آب كاملا بخار شده.در صورتي كه مواد را درست مخلوط كنيد خمير غلظت مناسب براي فرم دهي را خواهد داشت. 
نكات تكميلي در مورد نان خامه اي

نان خامه اي جزو كيك و شيريني - شيريني تر ميباشد

زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 40دقيقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقيقه ميباشد .نان خامه اي را مي توانيد در وعده دسر - سرو كنيد .توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 4 نفر مناسب ميباشد .

منبع : نمناك 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.