دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

خواص شگفت انگيز عسل

اطلاعات عمومي

۹ بازديد

عسل چيست ، وقتي كه زنبورهاي عسل شهد گل ها را جمع آوري مي كنند، در ساختار آن تغييراتي ايجاد كرده و آن را تبديل به يك ماده ي غليظ و شيرين مي كنند كه به آن عسل گفته مي شود. 

زنبورها اين عسل را درون سلول هاي كندو ذخيره مي كنند. عسل يك ماده ي طبيعي است كه سرشار از مواد غذايي ، ويتامين ها و املاح مي باشد.

تاريخچه عسل :

زنبورهاي عسل در حدود 150 ميليون سال پيش وجود داشته اند. اما در آن زمان به صورت انفرادي زندگي مي كردند. بررسي منابع مختلف نشان مي دهد كه تاريخچه استفاده از عسل همراه با تاريخ خلقت بوده است. در فرهنگ هاي مختلف شواهدي وجود دارد كه  نشان مي دهد افراد در گذشته همواره از عسل به عنوان يك منبع غذايي استفاده مي كردند. تا اوايل قرن 18 از عسل به عنوان منبع اصلي قند مصرفي استفاده مي شد. بعدها با پيشرفت هاي صورت گرفته در صنعت نيشكر و چغندرقند، استفاده از عسل طبيعي كاهش يافت. 
قديمي ترين فسيل زنبورعسل در موزه ي تاريخ طبيعي نيويورك است كه مربوط به بيست ميليون سال پيش مي باشد. با توجه به اينكه موجودات در گذر زمان، تكامل يافته اند برخي حدس مي زنند كه گونه هاي اوليه ي زنبورعسل مربوط به چهل تا پنجاه ميليون سال قبل باشند. 
خواص عسل در درمان بيماري ها :

عسل يك ماده ي شگفت انگيز است كه در طبيعت توليد مي شود. اين ماده داراي خواص درماني بي نظيري مي باشد. در طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري ها از عسل و تركيب آن با ساير مواد استفاده مي كنند. در ادامه به برخي از خواص درماني عسل اشاره مي كنيم.
- بهبود ديابت 

- پيشگيري و كاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ

- رفع گلو درد و كاهش سرفه 

- بهبود و درمان زخم معده و ناراحتي هاي آن

- درمان يبوست

- بهبود و درمان زخم ها و سوختگي هاي پوستي 

- حفظ و افزايش سلامت كبد 

- رفع و درمان بيماري پروستات 

- درمان عفونت لثه 

- درمان زود انزالي مردان 

- درمان عفونت ريه با عسل

 -  و  ....
در اين بخش شما را با دو مورد از خواص درماني شگفت انگيز عسل آشنا مي كنيم و به موضوع هاي درمان عفونت ريه با عسل و درمان زود انزالي مردان با عسل مي پردازيم.

 درمان عفونت ريه با عسل :

براي رفع ناراحتي هاي ريوي، سرفه و گرفتگي صدا از عسل همراه با تركيبات ديگر استفاده مي كنند. در يكي از روش ها براي درمان عفونت ريه با عسل ، ابتدا يك عدد پياز را رنده كرده و پوره ي آن را در يك ليوان سركه مي ريزند. سپس اين مخلوط را صاف مي كنند. در ادامه به اندازه حجم اين مخلوط ، به آن عسل اضافه مي كنند. هر يك و نيم ساعت يك قاشق غذاخوري از اين تركيب را مصرف مي كنند. وجود عسل در اين تركيب باعث مي شود تا باكتري ها و ميكروب هاي موجود در ريه كشته شوند. البته  اين مسئله به مقدار عفونت ريه ها بستگي دارد. 

درمان زود انزالي مردان با عسل :

در گذشته مردم براي درمان بيماري ها از مواد غذايي استفاده مي كردند و براي اين منظور ميوه ها و سبزيجات مختلف را مصرف مي نمودند. پيشرفت هاي علمي در اين زمينه از قرن بيستم آغاز شد. با اين وجود آنها مي دانستند كه استفاده از مواد غذايي باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود و از بروز بيماري ها جلوگيري مي كند. 
در ميان مواد غذايي مختلف ، تركيب عسل و زنجبيل تاثير زيادي بر افزايش ميل جنسي و عملكرد آن دارند. براي تهيه ي اين تركيب يك قاشق غذاخوري زنجبيل را با يك استكان عسل مخلوط مي كنند. هر روز 3 قاشق از اين تركيب را به مدت يك ماه مصرف مي كنند. 

در روش ديگر درمان زود انزالي مردان با عسل از تركيب 5/2 گرم زعفران ، 10 گرم زنجبيل و 100 گرم شكر استفاده مي كنند. بعد از تهيه ي اين تركيب، آن را كاملا مي سابانند تا نرم شود. در ادامه با 250 گرم عسل تركيب مي كنند. معجون به دست آمده را مي توان صبح، ظهر و شب و در هر بار به اندازه ي يك قاشق شربت خوري مصرف كرد. به مرور نتيجه ي آن مشاهده مي شود.

 چند نكته : 

- افرادي كه گرم مزاج هستند، مي توانند معجون هاي زود انزالي را با 2 قاشق سركه مصرف نمايند.

- در هنگام خواب،  نصف قاشق چاي خوري پودر زنجبيل تازه را همراه با يك تخم مرغ نيم آب پز و يك قاشق چاي خوري عسل طبيعي مصرف نماييد. 

- توجه داشته باشيد كه آب زنجبيل و عسل طبيعي باعث تقويت قواي جنسي مي شوند. در صورتي كه نصف قاشق چاي خوري آب زنجبيل را با عسل طبيعي همراه با نصف تخم مرغ آب پز به مدت يك ماه و هر شب مصرف نماييد، نتيجه ي خوبي حاصل مي شود. اين تركيب باعث مي شود تا روابط جنسي تقويت شود و ناتواني جنسي، انزال زودرس و تخليه غير ارادي نطفه  بهبود يابد.  

منابع : 

mosbat1

Beytoote

shimbal
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.